Click me :)

Saturday 22 June 2013

JEREBU BAWA PENYAKIT

Dah masuk hari keberapa agaknya jerebu nie.... Aku pun dah tak ingat. Sejak kebelakangan ni cuaca amat panas...tambah2 jerebu pulak. Indonesia pulak macam selamba je...kita kat sini macam nak mati menahan jerebu....apa lagi yg ada penyakit lelah...semakin menjadi2 penyakitnya.
Huby jugak demam dah seminggu tak baik2...hari tu pergi kelinik tapi tak jadi masuk...tanya pada adek kaunter tu ...kata dia doktor ada jam 11am...tengok jam kat tangan...pukul 10am....terpampang kat luar kelinik buka jam 9 pagi...doktor datang jam 11 pg...kalau macam ni orang yang sakit bertambah sakit...yang dah tenat boleh mati...
Kami cari kelinik lain....pusing2 jumpa satu kelinik...aduhhh tak buka pulak...last2 huby kata pergi farmasi je beli ubat ...aku beli ubat demam dan ubat batuk... Balik rumah huby terus makan ubat dan baring...petang huby dah boleh senyum... Alhamdulillah. TAPI huby ni satu kalau nak tahu...tak boleh duduk diam...mulalah sebok nak ketempat kerja... Aku berleter pun tak dihiraukannya... Bila maghrib huby balik kerja demam datang lagi...mulalah radio karat ni tak henti2 berbunyi... Dah nama pun radio karat...memang statusnya nak kena buang...tak ada pun yg nak dengar... Malam2 aku lah yg jaga huby..picit sana picit sini...tadi aku dah cuti jadi esok aku kena pergi kerja...kalau huby macam ni kesian pulak nak tinggal. Yang pelik bila siang huby ok sikit tapi sebelah malam demam datang semula...mukin sakit tekak jadikan kita demam sebelah malam.
Aku tengok kucing2 pun dah lepak...lesu. Letak air satu mangkuk besar...sekejap aja dah kering. Sekarang ni aku  nak sambung berkemas rumah semula....nak susun semula almari kat rumah aku ni biar lebih tersusun......nanti dah naik kerja dah tak boleh nak buat...tambah2 lagi nak siapkan tempahan karipap...jom kawan2.B-)

No comments:

Post a Comment