Click me :)

Wednesday 26 May 2010

TENANG DAN SLAMBA

Hari ni aku ketempat kerja terlambat sedikit...pagi2 suami ku telah keluar memancing dengan kawan2..sempat jugak aku lemparkan senyuman padanya sebagi tanda kasih sayangku padanya.. keadaan hari ni sama je macam hari semalam.. aku agak lesu dan sentiasa mengantuk ditempat kerja..

Tak sangka aku dan agak terkejut bila anakku Emy tiba2 jatuh bedebuk pitam didepanku..aku menerpa kearahnya dan memeluknya..kenapa? adakah dia sakit? atau kenapa.. mukanya pucat tak berdarah..hee fikiranku berserabut sekali...nape dan kenape?
Aku menghubungi suamiku yang jauh ditempat memancing...beritahu dia pasal anakku....owh rupa2nya dia jugak mabuk ditengah laut...hahaha..suara pun mcm tak bermaya..dia jugak agak terkejut..aku pandang muka anakku lama2..pucat betol..takutnya.
Aku naik kerja lewat sikit...kebetulan petang ini ada final bola tampar wanita...aku pulak terpaksa main untuk pasukan ku bagi tempat ketiga dan keempat..
Kelakar tak kelakar..pasukan ku kekurangan orang...kami bermain dengan 5 orang saje..tapi tak apa..semanagt kesukanan kami kuat...walau kalah tapi kami tetap rock.
Aduh ku lihat tanganku lebam2 tempat dimana tempat terkena bola...sakit jugak. Tapi tak apa aku rasa bangga dapat wakili pasukanku walau pun kalah..sekurang2nya ada sumbangan ku untuk pasukan.
Suamiku pulang setelah azan maghrib habis...bawa sedikit ikan besar dan kecil..malam ni aku dapat makan ikan baru..bezzzz sangat2..goreng saja pun sedap..malam aku menghabiskan jahitan langsirku...tapi tak dapat nak habiskan sebab bahan pun kehabisan jugak..aku menghubungi kawan lamaku..bagaimana dengan dia sekarang..ternyata suaminya masih keliru. antara dua pilihan...tapi pastinya dia pilihan utama..cuma untuk menghilangkan sejarah luka amat pedih bagi suaminya..terjebak kali ini amat sukar untuk keluar..
Aku nak masuk tidur sebab rasa badan letih sangat...esok kerja lagi..

No comments:

Post a Comment