Click me :)

Sunday 30 May 2010

HATI YANG KOSONG

Lama aku tak menjenguk blog ku ini...berapa hari aku tak ingat..yang pasti lebih 2 hari..hari ni hati ku rasa tak best sangat2...macam ada yang tak kena..aku ke pejabat pagi2 lagi untuk menghabiskan sume kerja2 ku yang tertunggak...sebelah petang juga ku sambung membereskan tugas2 itu..tapi tak boleh habis jugak...tengahari tadi aku balik sekejap untuk memasak makanan keluargaku...suamiku seperti biasa memancing..kadang2 aku tak faham dengan suamiku ini..asyik ke pantai saja...tak jemu2...sedangkan aku yang melihat pun rsa jemu apatah lagi yang membuatnya...tapi entahlah..macam ada sesuatu rahsia yang disembunyikan pada ku...biarlah Allah sentiasa melindungi orang2 yang benar..hujan sangat lebat diluar...basah coridor rumahku...lecak dan menggelikan sekali...aku balik kerumah jam 5 ptg..suamiku dah balik..penat badan dan letih...
Malam aku tak masak apa2...cuma goreng udang kecik2 pemberian seorang sedara merangkap kawan memancing suamiku..jadilah..dapat jugak lauk free...udang baru pastinya sedap...masih manis dan lemak..hmmm. heran sekali suamiku pergi memancing semula sebelah malamnya. entah apa yang ditagihkan hingga tak jemu2....berat juga ya ketagihan memancing ni...tapi tak lah seteruk ketagihan dadah...heeee nauzubillah.
Malam aku teringatkan sahabatku...aku menghubungi dia...nampak sedih dalam ceria. Dia kata suaminya masih menghubungi perempuan itu...lebih menyakitkan sang dara asyik menuntut supaya dia sentiasa dilayan melebihi sahabatku... patut kah begitu...sang suami tak tahu apa yang manis sangat ayat2 powernya hingga sang dara tua itu tak percaya si suami sangat sayang pada sahabatku...kesian sahabatku..menangis pun tak ada guna...yang nyata si suami umpama talam dua muka....sana cakap begini...sini cakap begitu...susah jadinya. Sahabatku seorang penyabar yang aku sendiri tak dapat mencontohinya...setiap detik dan waktu tak pernah lepas dari membaca zikir2 Allah...sungguh suci hatinya...kenapa sehingga kini sang suami masih belum terbuka hati untuk kembali ke pangkal jalan...masih duduk berdiam diri menyimpan sihir didalam badan....sampai bila penyiksaan ini akan berakhir...tidakkah si suami tahu dan rasa yang dia sendiri tersiksa dengan panahan sihir ini...zalimnya manusia yng melakukan ini..mudah2an Allah akan membalasnya dengan balasan yang setimpal dan seiring kelakuannya...bukanlah cantik dan molek si dara ini...perangai juga macam syaitan...tapi aku tak tahu apa yang dikejar oleh sang suami ini hingga jadi begini...owh lupa aku...dek kerana sihir hingga sang suami lupa...entah lah..aku nak membantu pun dah habis ikhtiar. Tapi aku pasti matahari akan bersinar semula dalam keluarga ini...janji Allah itu benar belaka...cuma yang ku harapkan agar sahabatku ini tidak jemu2 untuk berdoa pada Allah...dunia2.
Aku juga tak pasti hidup matiku nanti...dimana, bagaimana, kerana apa...pening kadang2 fikiran ini bila tiba2 otak meminta aku memikirkan ini semua...usia ku dah tua...satu apa harta aku tak ada..anak2 ku belum lepas lagi berumahtangga..macam mana nanti...aku tak punya wang simpanan...benar ni...aku tak pernah selindung dengan sesapa pun...owh tidak2..jangan teruskan berfikir...otak boleh mereng..
Hari dah semakin malam aku macam kepingin untuk menghubungi suamiku...ingin sangat bermesra2 macam kekasih..sesuai ke? mahukah suamiku di lakukan begitu...macam pelik bunyinya...hehehe. apa pun aku dan suamiku tetap sayang menyayangi...Insya Allah..aminnn..dah malam aku nak rehat dulu...

No comments:

Post a Comment